11 MAJA
11:00 | Dolnośląskie Centrum Filmowe
W języku polskim.
Zgłoszenia na warsztaty: masterclass@planetedocff.pl
W tytule maila prosimy o zaznaczenie wybranego miasta i dnia warsztatów.Warsztaty przygotowane przez Canon Polska i DIGITAL24 – Canon Pro Imaging Partner – pozwolą zapoznać się bliżej ze światem niesamowitych możliwości obrazu. Zostaną zaprezentowane kamery C500, C300, C100 oraz EOS 1DC wraz z gamą obiektywów Canon, które najczęściej wykorzystywane są w produkcjach filmowych. Główną tematyką spotkania będą możliwości matrycy CMOS Super 35mm, czułość ISO oraz praca na wysokim ISO, Rolling shutter, Canon RAW, możliwości trybu nagrywania w technologii Canon Log i przewaga, jaką daje on nad filmowaniem DSLR. Dodatkowo zostaną pokazane możliwości korekcji koloru zapisanego materiału w technologii Canon Log. Eksperci zaprezentują opcje najnowszych lamp ledowych Rotolight i stabilizacji 3 osiowej BeSteady.
Wejdź do świata filmowania na
www.canon.plProwadzący: Piotr Lenar - polski operator filmowy. Ukończył w 1987 studia na Wydziale Operatorskim PWSFTviT w Łodzi. Współpracował z Janem Jakubem Kolskim, czego efektem był m.in. film Jańcio Wodnik (1993) – jeden z najważniejszych polskich obrazów lat 90. Od 1989 roku do 2010 roku Lenar mieszkał i pracował w Niemczech. Tam współtworzył m.in. z takimi twórcami jak Urs Odermatt, Thomas Jahn, Dieter Wedel i Lenhard Fritz Krawinkel. Pracował również w USA razem z Michaelem F. Huse. W 2010 roku założył prywatną szkołę filmową Akademia Multi Art w Krakowie.
Robert Woźniak - od wielu lat związany ściśle z firmą Canon Polska. Specjalista od aspektów technicznych w zakresie sprzętu filmowego i fotograficznego. Prowadził niezliczoną ilość szkoleń i warsztatów w Polsce. Zawsze na bierząco i rzetelnie. Chętnie i cierpliwie odpowiada na trudne pytania. Ogromna wiedza, doświadczenie oraz umiejętność komunikacji dają Robertowi łatwość przekazywania informacji.
AGENDA: 11:00 – 11:15 przywitanie gości
11:15 – 11:45 Robert Woźniak - Canon Polska
ogólny przekrój kamer Canon
Canon Log i jego możliwości w
Obiektywy filmowe Canon Prime i ich możliwości w połączeniu z kamerami
11:45 – 12:00 DIGITAL24
Rotolight - prezentacja najnowaszej lampy Anova V2 oraz możliwości jakie daje nam autorski system zdalnej kontroli lamp w studio czy otwartych przestrzeniach, kontrolowanie natężenia światła, oraz możliwość programowania lamp w różnego rodzaju sceny.
12:00 – 13:00 Piotr Lenar
Seria kamer C100, C300, C500 - przydatność i przeznaczenie w zakresie profesjonalnej produkcji filmowej. Dokładne omówienie możliwości każdej z kamer oraz przedstawienie która kamera do jakich zadań i celów się nadaje.
Szczególne cechy kamer Canon: gabaryty, czystość czerni, niskie szumy, ostre krawędzie, dobra rozpiętość w czerniach, wysoka czułość przy dobrej jakości obrazu.
C100 jako tania kamera do niezależnych produkcji, krótkich form
C300 - hit w filmie dokumentalnym, serialu, reklamie TV
C500 - znakomita jakość 4K, ze wszystkimi zaletami znanej już matrycy, bardzo duże możliwości wykorzystania w małych pomieszczeniach (samochodach, zdjęciach z reki, lotniczych, itp..) Kamera która skutecznie wspiera wielkie produkcje filmowe obok uznanych wśród DOP marek.
Kreatywne rozumienie technologii filmowej w oparciu o autorskie testy operatorskie
13:00 – 14:00 Color Graiding
Pokaz możliwości kamer Canon z serii EOS Cinema, jakie możliwości dale nam wysokie ISO przy słabym oświetleniu. Jak możemy wykorzystać materiał Canon Log i jaką daje nam to kontrolę nad obrazem w procesie postprodukcji.